lördag 4 oktober 2008

En natt ibland minnen.


Denna fredag kväll har jag tillbringat med min underbara bonusmamma och en flaska Shiraz i mitt barndomshem i Älvsjö. Min pappa är tydligen ute på någon okänt äventyr men vi har klarat oss rätt bra utan honom (även fast det varit roligt om även han varit här och somnat i ett hörn av soffan). Per var visserligen med en stund men när han försvann iväg till jobbet så blev jag kvar. Jag kommer istället för att åka den långa vägen över halva stan och hem till Bromma tillbringa natten i mitt gamla flickrum där jag tidigare tillbringat otaliga nätter och dagar. Det har visserligen ändrat utseende en smula sedan jag flyttat ut men känslan sitter kvar i väggarna. Det är en svår känsla att sätta ord på men det är något magiskt med doften av dessa lakarn. I natt sover jag i det hem där jag en gång tagit mina första steg, sagt mina första ord och haft min min första riktiga fylla. I natt är jag på hemmaplan.

Inga kommentarer: