torsdag 2 oktober 2008

Ordentliga skor

Jag är nyförälskad och lite fattigare. Idag har jag fått med mig ett par underbara stövlar ifrån pomar hem från min snabbvisit i Vällingby centrum där jag mötte upp mormor och morfar för lunch. Jag for runt som en liten galning ibland skoaffärerna och prövat i stort sett varenda par de hade men återvände gång på gång till dessa.

Det här är helt klart skorna för mig och jag skulle sova i dem om jag fick. Nu håller jag bara alla tummar i världen att det inte ska bli som förra året då förhållandet med min dåvarande förälskelse snabbt började knarra i sömmarna. Alternativt att hälen ska börja sura igen och göra mitt liv en smula mer komplicerat. När jag för en gång skull tagit det vuxna beslutet att köpa fotvettiga skor så vill jag verkligen att det ska fungera. De här skorna har verkligen allt. De är gjorda av läder, fodrade med GORE-TEX, vattentåliga, kanonsköna och rent ut sagt skitsnygga. Vad är det för mening annars?

Inga kommentarer: