söndag 18 april 2010

Det eviga irritationsmomentet: Tvättstugan

Hur svårt kan det vara egentligen? På riktigt? Man tar en soppborste, borstar lite, slänger skräpet i en papperskorg. Man tar en golvmopp, moppar lite och ställer sedan undan den. Man tar sin lilla hand och tar bort lite ludd ur diverse maskiner och ser till att det inte ligger ett lager damm i botten på torkskåpet. Hur svårt kan det vara? Jag är också medveten om hur tråkigt det är städa den där jävla tvättstugan men jag blir fan irriterad när jag varje gång måste både inleda och avsluta med att göra det för att hyresgästen innan inte behagat ta tag i det. Jag kan väl också förstå om man har en dålig dag, har jätte bråttom till något annat eller på något sätt inte är kapabel till att göra det men det kan inte vara så varje gång, för varje person som bor i det här huset. Om man tappar ett plagg på golvet i vår tvättstuga så måste man tvätta det på nytt för att inte bli dammallergiker på kuppen. It´s a never ending story och idag är jag fan upprörd på riktigt. Jag har inte tid med det här. Punkt.

1 kommentar:

Kajsa Ankarudd sa...

känner verkligen igen det där. det suger.. det är därför jag vill införskaffa en pytte liten tvättmaskin här hemma.
snart kommer jag få fnatt och beställa en..