torsdag 7 februari 2008

Presenter

Ja och så var man ett år äldre. Fantastiskt! Tänk att man fortfarande lever. Dagen har jag tillbringat på mitt gamla jobb där jag hjälpt till och informerat om programmet jag jobbade med i somras och som företaget sakta men säkert håller på att gå över till. Det går dock inte så fort för dem med just detta och att betona ordet sakta i föreliggande mening skulle inte vara att överdriva. Det var ett trevligt besök och allt var som vanligt i de röda lokalerna i Hammarby sjöstad. Det var samma obehagliga stämning, samma skitsnack och samma människor. Det var som om inget hade hänt, förutom att en hel drös av människor som jag från början inte kände hade slutat. Sen har jag äntligen hittat födelsedagspresent till Per. Flera stycken faktiskt. Av förklarliga själ kan jag inte skriva vad det är. Jag har sedan avslutade min födelsedag med middag för familjen och fått några paket. Det är trevligt med paket. Jag har fått en jätte snygg Peak performance-tröja och en film av Per, en flaska vin och en cancerförsäkring av pappa och av Ulrika fick jag en hel dags shopping med inkluderad lunch. Livet är inte helt fel. Sen fick jag ju självklart presenter av Nisse också. En vissen basilika, en torr semelbulle och Sex and the City-boxen Per gav mig förra året. Det ska även tilläggas att det första som hände i morse var att Nisse, smidigt som ett kassaskåp, hoppade upp i sägen och vidare upp på min mage innan jag ens själv reagerat på att jag var vaken och vart jag befann mig samtidigt som Per sjöng vackert för mig. Nisse måste verkligen banta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är så fantastisk väl och roligt skriven.
Är mycket intresserad av vad Nisse tar sej för, kul läsning!
Ha nu en riktigt go helg.

Hälsn. från Nissesfanclub!
Petra.

Carolina Rung sa...

Man tackar, kul att höra. Nisse tackar också.