fredag 31 oktober 2008

Alltid i sista minuten


Idag har jag äntligen tagit mig själv i kragen och satt mig ner för att skriva på min Flärd och Film-tenta som egentligen ska vara inlämnad kl 12.00 idag. *Suck och stön*. Tänk att det ska vara så svårt att komma till skott. Därför har jag dagen till ära återigen sökt mig till orten Solna där slagit mig ner på en orange stol i konferensrummet på mammas jobb. Här ska orden flöda (eller snarare värka fram). Då jag fick tentan mycket senare än resten av min klass och jag fått ett förskjutet inlämningsdatum men det betyder ändock att jag kommer ha näsan i mina böcker de närmaste 48 timmarna och sen 24 framför datorn för att spota ur mig 7 sidor uppsats. Hemma är de just nu omöjligt att sitta då min självdisciplin inte är tillräckligt stark för att inte lockas av den glänsande 40" tummaren som står i hemma i vardagsrummet och viskar lockrop i mitt öra, så jag väljer att fly. Nu ska här skrivas så att fingrarna blöder och sen ska jag unna mig med att fixa naglarna hos Jenny på Pearls and Beauty i Bromma.

2 kommentarer:

Larry Lindbaum sa...

Shit, vad jobbigt. 7 sidor! Hur ska du hinna!?
nu blir nästan jag lite stressad...

Carolina Rung sa...

Jag har gjort värre saker.... (: