onsdag 29 oktober 2008

Hittat mig ett kontor för dagen.


När man var liten var det mest pest och pina att följa med någon av sina föräldrar till jobbet. Det var kanske spännande i en kvart men den känslan försvann fort då det sedan oftast innebar en massa väntan, tråkiga branschbroschyrer, en hel massa myror i brallan och datorer utan internetuppkoppling. Idag följer jag med mamma till jobbet för att få lite lugn och ro. Jag gömmer mig i ett hörn av lokalen som mestadels är ett arkiv och sitter nu här och synkar våran älskade lilla film i lugn och ro. Jag har det bästa av två världar. Jag har mitt lugn och ro, människor att bolla tankar med och en kaffemaskin runt hörnet. Tanken är väl att jag egentligen även ska skriva lite på tentan min men det är helt klart inte lika roligt.

Inga kommentarer: