måndag 26 oktober 2009

My inside on the outside

PMS är den här kvinnans värsta fiende. All my insides goes on my outside och jag blir ett känslomässigt vrak. Det suger, man blir fet, illamående, blödig, finnig, väldigt pluttig och brösten gör så ont att minsta lilla tur till köket känns som en expedition upp på Mount Everest. Att det är grått och kallt ute är inte en hjälpande hand i denna situation och en dag som denna gör jag mig bäst i horisonallt läge framför TVn med Sex and the city, i alla dess säsonger. När klockan slår ett anständigt numer på dygnet ska jag kasta mig över en cocktail och frossa i chocklad. Jag är ett litet monster idag.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Du är inte ensam tappra kvinna. Håll ut!!!!!! Stor kram!

Carolina Rung sa...

Tack Sandra! Jag förstår inte varför man måste sätta livet på paus bara för att man ska ha mens så att man inte säger eller gör något dumt.

Sandra sa...

Ja det är det som är så "hemskt" med att vara kvinna. vi får ta all skit.Måste pausa hela tiden bara för att vi inte ska hamna i trubbel.

Per Kjellin sa...

Säger bara en sak tjejer: Tänk på mannen när Ni har PMS, han får ta alla smällar.

Sen det här med när en man är förkyld kan vi ta en annan gång.