fredag 16 oktober 2009

Vart börjar man?

Om jag skulle börja sammanfatta vad som hänt i mitt liv sen sist vi hördes av så skulle jag knappt veta vart jag ska börja. Så mycket har hänt och så många beslut har tagits. Jag inser att jag måste börja i någon ände och med risk för att bli lite spretig så börjar jag här, precis just nu. Jag börjar med slutet:

Klockan är nu strax efter 10 på morgonen och jag står för första gången på länge i butiken i Vällingby. Jag har inhandlat en stor kaffe på Gyllende måsen samt frukostmacka som jag nu i lugn och ro sitter vid kassadisken och intar medan jag blickar ut över butiken. Det är en märklig känsla, det var många många veckor sen jag sist var här och det känns nästan som om det skulle vara första gången. När jag började på Hildurs Hem för en massa år sedan infann sig en känsla av harmoniskt lugn i samma stund som jag klev in på jobbet och butiken (som då låg på Upplandsgatan i Stockholm) kändes som en liten oas, det var mysigt att gå till jobbet. Allt var nytt och spännande och mycket annat hände i mitt liv som var bra. Det var en tid då mitt liv kändes som en rätt skyddad verkstad och allt snurrade på rätt bra. Efter det har det flutit mycket vatten under många broar.... och i torsdags (för en vecka sedan) sa jag upp mig. På söndag jobbar jag min sista dag. Detta beslut grundade sig på många saker men framför allt på det faktum att det nu är tid för mig att bli den jag vill vara. Jag måste gå vidare. Jag ska jobba med film. Nu börjar en ny era av mitt liv.

Inga kommentarer: