lördag 21 februari 2009

The elephants is on the move

Det verkar som om vi får nya grannar. Antingen är det eller så har någon släppt in elefanter i vår trappuppgång. Ett jävla liv förs det i alla fall så här på lördagsförmiddagen och titt som tätt kommer någon åt våran ringklocka och det slutar med att jag gång på gång står och stirrar i en tom trappuppgång i bara morgonrock. Värst är det nog för Per den stackaren som ligger och sover och har jobbat natt och värre för mig blir det för mig när han vaknar och är trött. Jag förstår inte men det verkar som om lägenheten ovanför oss har svängdörrar. Ingen bor där tillräckligt länge för att man ska veta vem som bor där och vid det här laget är jag tveksam till om ens vår hyresvärd vet vem som betalar den hyran. Det kanske ligger en förbannelse över den... eller så är det helt enkelt bara elefanter som härjar omkring.

Inga kommentarer: