måndag 2 mars 2009

Alla de saker som gör ett liv

Jag blir alldeles yr i huvudet när jag tänker på alla de saker som jag vill göra här i livet. Alla saker jag har min min lista över saker som jag faktiskt ska göra, alla de saker som jag måste göra och alla de saker som jag kanske inte kommer få göra. Det är så mycket, och jag längtar efter det lika mycket som jag fuktar det. Ibland är allt så klart och ibland blir jag totalt förlamad. Just nu har hela min vardags stannat upp på grund av en liten sak och den saken gör mig illamående. Den lilla saken är just nu ett brev. Ett brev som förmodligen ligger hemma och väntar på mig och som kan komma att avgöra min framtid på ett eller annat sätt. Jag anar just nu att innehållet i detta brev kommer att göra mig besviken och jag vet att jag kommer överleva det oavsett, men när man vill något så här mycket som jag vill så är det svårt att se något annat. Det gäller bara att vänta och se. Sen får man göra bästa av situationen.

Inga kommentarer: