tisdag 31 mars 2009

Pinsamt underskattande

Något jag inte heller berättat om på senaste tiden är hur jag för någon vecka sedan fastnade i en tröja på MQ?!. Man skulle kunna säga att jag underskattade storleken på min kropp lite väl mycket och detta ledde till mer eller mindre offentlig förnedring. Det hela gick till som följer; jag gick in på MQ, jag spatserade omkring på rean, jag hittade en sjukt snygg tröja, tröjan var i storlek 34, jag såg positivt på saken och tänkte hoppfullt "det kan gå" och tog därför med mig tröjan till provrummet. Jag klädde av mig, tog ett djup andetag, drog tröjan över huvudet och vid brösten tog det stopp. Jag insåg snabbt till min stora sorg att projektet var dömt att misslyckas och gjorde istället en ansats att ta av den igen. Inte helt enkelt. Problemet var att det i stort sett var omöjlig. Tröjan gick inte att rubba och på 2 sekunder var paniken och klaustrofobin ett faktum. Jag satt fast i tröjan! Jag räknade snabbt ut att jag hade två alternativ. Att antingen slita sönder tröjan och sen betala för den eller att gå till kassan (på andra sidan butiken) med en tröja på trekvart för att få hjälp av någon expedit. Vad tror ni att jag valde? Fortsättning följer...

Inga kommentarer: