måndag 18 maj 2009

Conflakes-snattarn


Vi har cornflakesautomater till försäljning på jobbet och just nu står det en liten kille på drygt 3 år och äter ur visningsexemplaret?! Han vrider, äter, vrider, äter och det snöar cornflakes på hela golvet. Hans mamma är indisk, pratar bara knackig engelska med mig och tycker att det är jag som ska säga åt hennes son för han lyssnar tydligen inte på henne. Varför ska jag? Och på vilket språk? Nog för att jag är allmänbildad men indiska kan jag inte. Det är väl ändå inte mitt problem om han äter gamla dammiga cornflakes och får ont i magen. Visserligen är det jag som får städa efter honom men det är ju ett senare problem. Han är ju tydligen hungrig stackarn.

2 kommentarer:

Lilla Mysan sa...

Stackars barn. Och stackars dig som måste städa upp efter pojken.

Per Kjellin sa...

Du skulle ha dödat honom.