onsdag 6 maj 2009

Dagar, nätter och tidiga mornar som gått

Efter fyra dagars intensivt och totalt fokuserat skrivande och inget som helst socialt liv lyckades jag färdigställa min tenta i lördags (trots bristande information och mindre skrivdagar än alla andra) och lämnade sedan in den kvällen innan deadline.

Efter det drog jag till Uppsala på inspelning. Jag har nämligen under söndagen och måndagen jobbat för produktionsbolaget Populate då de fått i uppdrag att göra en film åt Uppsala tourism för att göra reklam för idrotten i Uppsala och min uppgift var att jobba som SAD (Second assistant director).

Så under två dagar har jag träffat ett helt gäng av fantastiska idrottsmän och kvinnor, samt jobbat med ett fantastiskt gäng bakom kameran (kameran som ska tilläggas var en RED! Coolt!) och i filmen kommer vi bland annat att få se en ridande polis, en downhillåkare, en kulstötare, en häcklöperska, två gymnaster, två parkourkillar och 500 ballonger som släppts i från UKK´s tak.

Dessa tog flera timmar och blåsa upp och vi var 4 pers som jobbade med det 55 meter upp i luften på UKK´s tak (Uppsala konsert kongress).

Och trots att vädret var totalt schizofrent hela måndagen så fanns där mer än en person som kunde lätta upp stämningen som ingen annan.

Vädret resulterade sedan i den mest fantastiska regnbåge jag någonsin sett och vill ni se mer bilder från mina dagar i Uppsala kan ni gå in på stillbildsfotografen Susannas blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vet du när reklamfilmen kommer släppas för nerladdning?

De sa att de skulle ta typ 2 veckor men har de inte gjort de nu?


En frågande "statist"

Carolina Rung sa...

Jag vet faktiskt inte. Har inte hört något ännu. Men jag är också nyfiken.