fredag 8 maj 2009

Kaos på gröna linjen


För drygt 30 min sedan satt jag hemma i morgonrocken framför tvn och nu sitter jag framför datorn på jobbet i pyjamas (nästan i alla fall). För 30 min sedan ringde min butikschef och sa att det var signalfel på gröna linjen och att trafiken i stor sett stod still och hon undrade därför om jag (som bor närmare) kunde åka till Vällingby och öppna butiken eftersom att hon inte skulle hinna i tid. Så jag drog på mig mjukisbyxorna och begav mig iväg. Jag hade nog aldrig väntat mig det kaos som mötte mig på brommaplan och den krigszon som senare visade sig ha utbrutit vid Åkeshov (se bilden). När jag skulle kliva av ersättningsbussen höll jag på att bli totalt nedtrampad av alla stressade idioter som försökte ta sig på den innan någon ens hade en chans att gå av. Det var totalt kaos och jag har aldrig upplevt något liknade. I samband med att jag försökte gå av blev jag bara mer in tryckt i bussen. Jag är visserligen en rätt sansad människa men just då fick jag panik och jag insåg snabbt att om jag skulle ha ramlat skulle de förmodligen trampat ner mig. Tack och lov så tog jag mig ur det hela men mina ben är fortfarande som gelé. Varför ska en del människor bete sig som själviska idioter när allt skulle gå som mycket lättare med lite sammarbete?

Inga kommentarer: