torsdag 4 februari 2010

Facebook-lycka!


Har äntligen listat ut hur man väljer bort att alla de helt onödiga och ointressanta statusppdateringar som en del facebook-vänner gör. Jag har idag 293 vänner på facebook och det är långt ifrån alla dessa som jag faktiskt har någon form av relation med. Därför har det uppstått en viss status-uppdaterings-frustration i mitt liv. Jag är visserligen en otroligt nyfiken människa men det finns en gräns för vad jag vill veta och inte veta om människor. Ett tag fundera de jag på om man var tvungen att avsluta vänskapen med facebook-folk för att slippa läsa om: Xxxx Xxxxx är nu vaken, Xxxx Xxxxx ska nu på träning, Xxxx Xxxxx bröstmatar nu sitt lilla barn, Xxxx Xxxxx torkar spya från sin bäbis och Xxxx Xxxxx går nu och lägger sig (uppmärksamma att alla dessa oftast är statusuppdateringar från en och samma dag och en och samma person) men nu har jag hittat lösningen. Nu har jag hittat den magiska knappen Edit Options längst ner på Home-sidan. Den är numera min bästa vän. Där kan man välja vilka man vill läsa mer om och vilka man vill gömma totalt. Jag älskar det!

Inga kommentarer: