måndag 1 februari 2010

På jakt


Jag är på jakt, efter den nya perfekta ögonskuggan. Efter att jag fick en infektion i ena ögat vid nyår och dessutom gång på gång får blåsor längs med fransraden så har jag nu blivit lite extra försiktig med hygien och utgångsdatum på sminket jag använder. Därför har jag slängt halva min sminkväska. Detta resulterade i att jag (med liten budget) måste hitta nya alternativ till de älskade ögonskuggor som slängts. Tidigare har jag bara använt Clinique, Chanel, Dior och andra dyra märken men tyvärr så finns det inte budget för detta längre, speciellt inte eftersom att man oftast måste pröva sig fram för att hitta rätt färg och nyans i kombination med hållbarhet. Nu ska jag testa Maybelline´s Eyestudio natural impact Glamour Bronze eftersom att den jag tidigare köpt från Isadora bara innehöll mörka kalla färger (som bättre passar sig till fest än vardag) och därför inte var så användbar som jag hoppats. Så det så.

Inga kommentarer: