tisdag 16 december 2008

Dagissyndrom


Om det var någon som inte var beredd på att börja jobba igen så var det mitt immunförsvar. Det sa nog upp sig igår. När jag vaknade i morse kändes det som om någon slagit en klubba i huvudet på mig och sen backat över mig med en ångvält eller liknande. Allt gör ont och lämpligt nog betyder detta att jag har dragit på mig en förkylning. Ont i halsen, snuva, hosta, huvudvärk och frussen som aldrig förr. Typiskt dagissyndrom. Med andra ord: Man bli sjuk i stort sett samma dag som man kommer tillbaka efter att ha varit borta ett par månader. Väldigt olämpligt. Väldigt olägligt. Väldigt hopplöst! Men jag är på jobbet och jag fortsätter att le och ser glad ut. Det vill säga tills att jag inte tar mig ur sängen. Jag har som vanligt inte tid att vara sjuk.

Inga kommentarer: