måndag 8 december 2008

The make-up artist


Igår hjälpte jag min klasskompis med att sminka på en musikvideoinspelning ute i Täby (en musikvideo åt ett rockband som jag tyvärr inte minns namnet på). Det var sjukt kul och ganska komisk med tanke på de övriga sminkningar han sett mig göra och kunde referera till innan han bad mig göra detta var de jag gjorde på Mamma och Anders förra månaden. Men trots detta måste jag säga att jag blev väldigt glad när han frågade. Det kändes dock konstigt att vara en av de som fick sitta och vänta under tiden alla andra jobbade på set. Inte bära något, inte rigga något, inte fixat något. Man kände sig rätt slapp och onyttig under dagens gång men det var rätt skönt att för en gång skull inte ha en massa ansvar utan bara kunna koncentrera sig på en sak. Jag var där för att sminka skådespelarna och det var det jag gjorde samtidigt som jag fick träffa en massa trevliga människor. Det var en väldigt trevlig dag och det var sjukt kul att jag fick vara med (även fast skönhetssminkningar inte är min direkta speciallitet).

Mina offer: Susse och Uffe

Inga kommentarer: