måndag 15 december 2008

Man bara ler och ser glad ut

När en kund kommer in i butiken, bestämmer sig för att köpa en specifik vara med obegriplig form på och lämnar fram den på disken för inslagning så försvinner en del av min livlust. Man kan ju säga att det finns lättare och svårare paket att slå in i denna värld och detta var ett i den senare kategorin. Jag tycker visserligen om att slå in julklappar men den här tog verkligen priset. Men jag log helt snällt och bet mig i tungan medans jag envist pillade med trehundrafemtio tejpbitar på händerna, ett papper på tre meter och ett snöre i munnen samtidigt som hon betraktade mig noggrant och skeptiskt. När jag väl var klar och personligen rätt stolt över mig själv så gav hon mig bara en missnöjd blick och en djup suck. Det får väl duga då, sa hon och tog kassen och gick. Halvägs ut ur butiken fick hon syn på någon nytt. Hon plockade upp den, granskade den och kom tillbaka till kassan. Jag har ändrat mig, meddelade hon... jag vill ha den här istället. Som present. Det var i denna sekund jag höll på att explodera. Så vad gjorde jag? Jo, jag log, såg glad ut och slog på nytt in hennes jävla pryl nr 2 och packade upp det gamla jag nyss slagit in. Jag borde få Nobelpris i behärskning.

2 kommentarer:

Kajsa Ankarudd sa...

haha ja skulle ha skickat me papper, ja hade inte slagit in andra grejen :P

å du då borde ja oxå få de priset! Den där daniel på Boxx... ALDRIG att ja tänker jobba me honom! Jag ringde tom Tarja och frågade om jag fick slå honom.. å tro mig det kommer jag att göra om han inte går ut ur butiken när jag ber honom först snällt och sen säger att han ska dra åt helvete! :O

fan va jag är glad att du är tillbaka :D
vi hörs imorn (idag)
kraam

Anonym sa...

Det borde du verkligen få. Gaah vilken kvinna. Jag skulle blivit galen.... Sådär PAIN IN THE ASS är min chef ungefär och jag behäsrkar mig nästan aldrig hjämtemot honom. :) All Cred to you!
Kram