torsdag 8 januari 2009

Inte ge sig på saker man inte hanterar


Man ska inte ge sig på saker man inte hanterar för då kan andra helt klart bli lite lidande. Någon har pillat på termostaten i butiken där jag jobbar och nu går det inte att höja värmen. Mätaren håller sig envist runt 20 grader (vilket man typ kan förfrysa i om man inte aktar sig) och ingenting händer oavsett vad man rattar eller trycker på. Det borde vara förbjudet att mixtra med allt som innebär att värme kan försvinna. Tänk på lilla frusna mig. Jag fryser ju ända in i själen och eftersom att jag inte kan stå ute i butiken i min röda dunjacka så får jag värma mig med ett flertal koppar te istället. Hutter hutter. Jag undrar om det ser suspekt ut att ha skinnhanskar på sig inomhus? Vid ett tillfälle förra året var det så kallt (och jag var visserligen sjuk) att jag fick stänga butiken för att springa över till Hemtex på andra sidan gatan och köpa mig en filt (som jag självklart inte har kvar nu när jag behöver den) för att inte förfrysa. Jag tycker visserligen väldigt mycket om vintern och framför allt tycker jag om snön men ska jag vara ärlig så är jag nog inte skapt för det här klimatet. Jag fryser.

Inga kommentarer: