onsdag 21 januari 2009

Papercuts and dissorder


Ibland behöver man helt enkelt bara lite organisation och lugn och ro för att kunna tänka och ta ta i saker (typ som att plugga). Därför har ju nu suttit och satt in papper i mappar, gjort flikar och markeringar i olika färger, uppdaterat almanackan, druckit 3 koppar kaffe inom loppet av 3 timmar, jagat kurslitteratur per telefon, besökt en halv miljon bokshoppar på nätet (utan att hitta någonting av det jag vill) och det är inte förens nu som jag kan ta tag i att faktiskt börja läsa de texter som ska diskuteras under morgondagens lektion. Det kan kanske kallas koncentrationssvårigheter alternativt kontrollbehov, take a pic, men jag vet inte riktigt. Nu ska jag i alla fall attackera kaffemaskinen igen för min 4e kopp kaffe (dricker mest för att inte frysa ihjäl tror jag) alternativt lunch och sen ska överstrykningspennorna få jobba sig varma. Än så länge kan jag fortfarande inte sätta fingret på vad kursen handlar om men jag hoppas att det klarnar på vägen.

Inga kommentarer: