söndag 9 augusti 2009

Måla in sig själv i ett hörn

Ibland tror jag att jag målar in mig själv i ett hörn med flit. Sen står jag där och känner mig hjälplös, utsatt och inmålad. Jag tror att jag gör det för att kunna skylla på något istället för att ta tag i saker som skrämmer mig och sen blir jag bitter över att jag känner mig orublig och okapabel till att handla. Mitt liv ser kanske inte ut exakt som jag önskar för stunden men man måste komma ihåg att göra det bästa av situationen. Egentligen har jag inte målat i mig värre än att jag kan ta ett stort steg och nå dörrtröskeln med tårna men eftersom att jag inte vet vad som finns på andra sidan så står jag kvar och förblir en aning bitter. Jag måste bara komma ihåg att jag faktsikt inte är rädd för att få målarfärg på fötterna och sen ta steget ut (innan färgen har torkat).

1 kommentar:

Unknown sa...

Du satte ord på min situation, och jag fick lite perspektiv på saker. Tack för du sprider tankar. <3