söndag 30 augusti 2009

Uppdates from life

Det var så länge sedan jag bloggade att jag blivit utloggad från den automatiska inloggningen (?!.) upptäckte jag när jag för en stund sedan bestämde mig för att sitta ner och uppdatera er om att jag fortfarande lever. De senaste två veckorna har varit omtumlande, fantastiska och fruktansvärda. Veckan som gått har jag tillbringat på en novellfilminspelning för SVT som ska visas på Göteborgs filmfestival 2010 och veckan innan det råkade jag ut för en olycka på jobbet som kunde gått riktigt illa. Jag hamnade i mitt livs första riktiga chocktillstånd och trodde att jag faktiskt på riktigt skulle dö. Med andra ord; mycket har hänt och många känslor har åkt berg och dal-bana. Olyckan på jobbet ska jag vid tillfälle berätta mer om i ett eget inlägg men jag måste först lista ut hur jag ska formulera mig för att sätta ord på vad som faktiskt hände och inspelningen håller på en vecka till så jag återkommer även om den. Mammas "25-årsfest" närmar sig med stormsteg och sakta med säkert håller jag på att bockar av min lista på saker att göra inför detta. Jag har äntligen hittat klänningen med stort K, bokat 2 fotografer, anlitat en statistansvarig (min älskade vän Kajsa) och ringt en väldans massa viktiga samtal. Nu är det bara kvar att få ihop ett 20-tal statister, köpa accessoarer, komma på hur jag ska se ut i håret och sedan lista ut vad jag har glömt. Den 12e september nalkas...

1 kommentar:

Anonym sa...

I den trappen tog jag ljudet på en filminspelning i april 2009. :)