fredag 18 september 2009

Du har nog svininfluensan.

Som jag skrev i tidigare inlägg så hade jag på känn att något i kroppen inte var riktigt som det skulle. Kroppen värkte, rösten var i stort sett obefintlig och symptomena började hoppade sig mer och mer ju längre dagen gick. Symptomena: snuva, hosta, feber, frossa ledvärk, huvudvärk och halsont var på kvällen ett faktum och med 39 graders feber ringer jag till Vårdguiden. Efter min beskrivning av det rådande tillståndet är sjuksköterskan i andra änden helt övertygad, hon säger att jag är en av de som drabbats av Den Nya Influensan. Jag blev ordinerad villa, vätska och att söka vård om jag blev sämre. Detta var i måndags. Igår, efter flera dagar med tron om att jag har svininfluensa och inte blivit bättre så gick jag till doktorn. Halsfluss. Inte Svininfluensa. Jag är sjuk som fan men har nu fått penicillin. Jag kommer överleva. Skönt att influensahysterin och paranoian även drabbat Vårdguiden. Det känns ju tryggt, eller inte. Det är inte konstigt att var och varannan tror att de är dödsjuka.

Inga kommentarer: