måndag 7 september 2009

Jag ska göra film

10 dagar av novellfilmproduktion är nu över och avslutades med en fantastisk slutfest hos producenten. Filmen "Att bli med barn" kommer att ha premiär på Göteborgsfilmfestival 2010 och sedan visas på SVT. Glömmer de inte bort mig så kommer mitt namn finnas med i eftertexten. Jag har under dessa dagar jobbat med helt underbara människor och min debut på "den riktiga filminspelningen" kunde inte ha blivit bättre. Det har varit fantastiskt och jag vet nu mer än någonsin att det inte finns några tvivel om vad det är jag ska göra i livet. Jag ska göra film.

3 kommentarer:

Larry Lindbaum sa...

Låter kul. Vad har din roll varit på filminspelningen?

Carolina Rung sa...

Jag var platspraktikant ;)
Man får börja på botten och jobba sig uppåt.

Finn sa...

Herregud vad kul. Jag tycker Som en Pascha verkar grym. Upptäckte en ny filmsida igår där dom tar upp ämnen som ingen annan vågar ta upp i filmsverige. Exempelvis: Sfs monopol och varför dokumentärfilmer i Sverige behandlas som dom gör. Se: http://cinema.se