måndag 21 september 2009

Huskur mot förkylning

Det börjar bli uttjatat nu... det här med att vara sjuk. Det är idag sjunde dagen då jag ligger däckad under täcket och är allmänt skruttig. När jag (som så många andra mornar de senaste dagarna) återigen vaknade av att knappt kunde svälja pga smärtan i min hals så höll jag på att börja gråta. Jag svor åt världens alla orättvisor, tog mitt penicillin, Alvedon och Ipren och somnade sedan om på nytt. När jag sen vaknade, 3 timmar senare, med igenklistrade ögon och snorig näsa så måste jag säga att det kändes som om något hade hänt, min själ var på väg ut ur dimman. Jag ser nu ljuset i tunneln. Jag kommer att överleva. Energin är sakta men säkert på väg tillbaka och dagens lilla livsgnista resulterade i kanelbullar, kanelbullar med kall mjölk. Nu är jag dock redo för sängen igen. Jag ska aldrig mer vara sjuk.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Hej Gumman!
Hoppas att du är frisk nu.Eller att du i alla fall mår bättre. Jag skulle bara säga att jag slutat blogga. Jag orkade fasiken inte mer. Haha! Kanske börjar någon gång i framtiden men nu har jag bara ingen lust. Har slutat min Facebook sida också. men jag kommer att vara kvar här och följa dig i livet. My angel!
KRAM

Anonym sa...

Hallå där och trevlig söndag!
Jag hoppas oxå att du är bättre!
Saknar att läsa din blogg...
Kramar från Petra

Sandra sa...

Hej gumman! Nu är jag igång igen med bloggandet. :) Är du frisk snart!?!?!?!?KRAM