söndag 9 november 2008

Inte alltid vad man tror

Ibland blir hela världen snurrig och man vet egentligen inte vad man vill. Allting blir så konstigt. Det man trodde på så hårt för en sekund sedan blir suddigt och man börjar tveka. Vad är det jag vill egentligen? Vilken väg ska jag gå? Sen stannar karusellen och man får valet om att kliva av, kliva av och fortsätta leva sitt liv som det en gång var eller fortsätta på en väg som skiljer sig från allting annat. En väg som får dig att tänka om och fundera på vem du faktiskt är. Till skillnad från många andra väljer jag att sitta kvar och fortsätta se vart snurrandet bär mig. Jag vill inte kliva av. Än så länge är jag inte yr och vill se vart snurrandet bär mig. Det finns ju en hel värld där ute som väntar på mig. En hel värld som vill forma just mig.

Inga kommentarer: