fredag 14 november 2008

Stockholm-Göteborg med främmande man

Det sitter just nu en främmande man på tåget från Stockholm till Göteborg med vår film i sin portfölj... Hur gick det till? Ja, jag vet knappt själv. Igår bestämde jag mig nämligen för att skicka in våran (ännu inte färdiga) film till uttagningen för Göteborgs Filmfestval 2009 och sista ansökningsdag var idag. Så med andra ord var jag rätt så körd. Trots detta kämpade jag som ett litet djur för att få det att gå i lås och på något sätt få den att komma i tid till Göteborg idag innan midnatt men när klockan var 00.03 natten till idag och jag fortfarande inte klar med DVDn (som skulle skickas in och ha lagts på en låda innan 21.00) gav jag upp. Det var då min älskade mamma kom på idéen om att jag istället för att skicka filmen skulle försöka smuggla den till Göteborg på något sätt. Med andra ord typ ta ombord och gömma den på ett tåg från Stockholm till Göteborg och i sin tur leta reda på någon i Göteborg som sedan kunde smuggla av filmen från tåget och sedan ta den till festvalens kontor innan dagens slut... Så det var typ det jag gjorde. Fast förhoppningsvis lite säkrare.

Jag gjorde i ordning filmen, la den i ett kuvert, ringde en av mina bästa vänner som bor i Göteborg, tog med mig en annan vän som moraliskt stöd och begav mig till Stockholms centralstation för att passa tåget som avgick från spår 11 klockan 10.10 till Göteborg idag nu på morgonen. Så nu ligger alltså filmen i en svart skinnportfölj på det tåg till Göteborg via Skövde som förhoppningsvis kommer vara framme 13.17 idag och mötas upp av min älskade vän Linn på perrongen. Just nu håller jag alla tummar jag har för att det kommer att funka. Det känns helt galet. Jag kan behöva något lugnande. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad roligt. Hahahaha du är för skön. Håller tummarna för att det går vägen....Men det gör det ju! Kram

Fingal:ful sa...

Vad roligt om ni får med filmen! jag hoppas kunna delta på visningen och hoppas bara att jag är i Stockholm då! Såfall kan du räkna med mig!

Kram