fredag 21 november 2008

Lägenheten som Gud glömde

Det är minusgrader ute, jag fryser, jag är trött, jag är hungrig och jag har suttit och ljudlagt i en bunker hela dagen så att ögonen går i kors. Jag kommer hem och vill inget annat att slå mig ner i soffan med en varm filt och ett glas vin. Då golvet har samma medeltemperatur som vår frys så rotade jag fram mina polska pälstofflor ur garderoben i hallen. Detta kom att förstöra min kväll. I samma stund som jag stack ner fötterna insåg jag dock att något inte stod rätt till och jag drog snabbt av mig dem igen och vände dem upp och ner. Ur faller två pälsängrar. Jag skrubbar snabbt av fötterna med halva tvålflaskan och ställer mig sedan och slår ur tofflorna över diskbänken. Inte mindre än 18 levande pälsängar faller då ur och efter att ha bränt dem levande hällde jag upp en stor drink och andades i en papperspåse för att inte explodera. Det här händer inte! Inte nu igen. Gud har glömt mig.

Då jag totalt tappat matlusten och mest skakar av irritation så blev det sprit och nudlar till middag. Helvetes jävla skit ohyra!

4 kommentarer:

Sofia Talvik sa...

åh fy fan! Småkryp i hemmet är min största skräck, har också ett par små äckliga ängrar som kommer fram ibland. Gamla hus har väl sånt antar jag..

Anonym sa...

Kramar om dig!!!! Fy så elakt mot dig och förstöra din dag. Kraaaam

Kajsa Ankarudd sa...

urk, ja hatar sådanna.. vi har samma problem här hos mamma och dessutom mjölbaggar som dom kallas å ja har jätte fobi för sådant.
När ja bodde i Bromma hade ja problem med silver fiskar.. de va de vidrigaste ja varit me om för dom kröp upp på väggarna och i taket och ibland tom i sängen :O men vi blev av med det till slut me massa hjälp :S
ja vet hur de känns, som om du inte hade fått nog den dagen, stackare!

rödceder.se sa...

Använd gärna rödcederträ och rödcederolja (även kallad eterisk olja). Det är mycket effektiv mot skadedjur som myror, pälsängrar, mjölbaggar, silverfiskar etc. 100% naturligt.

Vänligen, rödceder.se - leverantör: Rent Hus, TV4