lördag 4 april 2009

Goji


Att äta gojibär är min nya grej (i alla fall idag). Jag inbillar mig att jag i och med detta blir lite bättre på alla plan. Jag ska bli hälsosammare, grönare och mer ekologiskt. Jag länsar numera hyllorna på ICAs ekologiska varor, oavsett om jag brukar äta det o-ekologiskt eller ej. I love eko och min sambo bara suckar.

EDIT: Gojibär är ett är ett avlångt gulrött bär och har i tusentals år används inom läkekonsten i Kina. Bäret innehåller många nyttiga ämnen såsom antioxidanter, mineraler och vitaminer, i Sverige köps oftast gojibär torkade eller som juice. Gojibäret har en starkt röd färg på grund av sina höga halter av karotener. Smaken liknar det vanliga russinet.

2 kommentarer:

Johannes sa...

spännande, vad är det för bär. jag är själv lite av en ekokille.

Hilda sa...

det ser ut som kött.
köttbär?