torsdag 2 april 2009

Postkoloniala perspektiv på rörliga bildmedier


Idag fick jag till min stora lättnad beskedet om att jag klarat den kurs som jag börjat läsa på i vintras och som jag från första början knappt kunnat uttala namnet på. Politics of the Gaze: Gender, Sexuality and the Moving Image är nu avslutad, och trots att jag kämpat mig igenom den med nöd och näppe så har det varit den mest givande kurs jag någonsin läst. Den har gett mig ett helt nytt perspektiv på saker och ting och ska ni läsa nått på Stockholms Universitet så kan jag varmt rekommendera den. Nu går jag själv dock över till nästa kurs, den vid namn Postkoloniala perspektiv på rörliga bildmedier och jag har precis betalat drygt 1300 spänn i kurslitteratur. Man kan säga att det svider en smula. Hoppas kunskapen är värd det.

1 kommentar:

L-O sa...

aj aj, ja kurslitteratur är dyrt. jag lånar all min.. nästan.