onsdag 1 april 2009

April-skämt, eller?


Enligt detta brev som anlände till mig under gårdagen har jag tydligen ärvt en byrå i furu (som ska nedslipas och poleras vart tredje år) från någon vid namn Andrea Selin. Denna Andrea Selin gick bort 2009-03-10, byrån kommer budas över till mig 2009-04-01, jag fattar ingenting och det hela verkar väldigt märkligt. För det första kan jag inte minnas att jag känt någon vid det namnet och för det andra så verkar det hela vara ett dåligt (avancerat, men dåligt) april-skämt. Advokatfirman Hamilton Stockholm KB som skickat brevet existerar visserligen och de har en fullt fungerande hemsida men det är ändå något som inte stämmer. När jag googlar (den så kallade) bortgångnes namn visade det sig att advokatfirmans COO´s eget namn är skrämmande likt just den bortgångne. Han heter nämligen Andreas Selin. Som sagt, det är något om inte stämmer.

3 kommentarer:

Lilla Mysan sa...

Jag tror att det är din humoristiske pojkvän som ligger bakom det hela på dagens datum 1 April. :)

Johannes sa...

...i furu (som ska nedslipas och poleras vart tredje år) från...

låter ju inte som någon vidare bra möbel det :-P

Carro sa...

Det låter som ett äkta "Per-skämt"... Rätta mig om jag har fel ;)