måndag 27 april 2009

Nya grannar

Man flyttar hemifrån för att komma ifrån familjen. Vad gör man då när familjen flyttar efter? Under de senaste veckorna har min bror flyttat ut från bottenvåningen (i samma hus som vi bor i) till lägenheten ovanför våran och min syster har flyttat in där min bror nyss flyttat ut. Med andra ord en massa flyttande, en massa nya besökare, mer än ett "kom och titta hur fint det har blivit nu då" var tredje timme och lite mindre lugnt och ro. Lite mer av allt helt enkelt. Intrigerna tätnar.

Men ska jag vara helt ärlig så är det rätt mysigt. Man är nära men ändå långt ifrån på något sätt och vem säger egentligen nej när systeryster kommer upp helt oannonserat med nybakade muffins halv tio på kvällen? Det är faktiskt skönt att ha dem så nära. Man behöver aldrig känna sig ensam eller oälskad i alla fall. Jag älskar mina syskon. Nu är vi som en maffia i huset på Spannvägen. En för alla, alla för en.

1 kommentar:

Lilla Mysan sa...

Hahaha skrattar. Rung Maffia.
Vad mysigt att ni har det så. Nu är det bara eran vän Oscar heter han va? Och några andra sen är ni som TV serien Vänner. :)
Mysigt är det i alla fall. Tack för att du finns!
Kram