onsdag 29 april 2009

Irriterade ord innan lunch

På måndag ska jag lämna in min deltenta nr 2 (av 3) för kursen Postkoloniala Perspektiv på Rörliga bildmedier (ca 2000 ord) och så ska då även ha hunnit jobba på en inspelning både söndag och måndag, vilket betyder att två dagar av min totala skriv/lästid kvarstår i knappa 4 dagar. 2000 ord på 4 dagar! I´m so screwed. Och eftersom att min lärare insisterat på att jag INTE skulle missa något jätte viktigt när jag var borta förra veckan (då jag förtillfället skulle ha mycket bättre saker för mig) så tänkte jag inte mer på det utan uträttade det som skulle utträttas. Det vissade sig dock att under tiden som jag var borta missade jag något som i mina ögon är rätt så viktigt, den faktiska utlämningen av tentan! Den som visade sig delats ut i torsdags istället för igår som det stod på schemat, men som jag då missade eftersom att jag inte meddelats om detta. Ja, jag är förbannad! Detta betyder att resten av min klass fått 5 fler dagar än mig på sig att börja på den jävla tentan och jag börjar känna mig en aning stressad. Det faktum att jag nu inte heller får tag i min lärare (som är utomland) per mail gör inte saken bättre. Hur ska detta gå? Jag vill ju bara ha samma förutsättningar som alla andra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vännen, du har inte bara samma förutsättningar som andra - du har bättre. Lycka till med vad du gör!