tisdag 8 december 2009

Det här med att skaffa barn


Vi har varit tillsammans i 4 1/2 år. Vi har gått igenom ett flertal fantastiska stunder och ett fåtal rätt tuffa. Vi har tagit oss igenom det mesta och allt vi går igenom gör oss starkare. Vi är ett team, jag och sambon. Ett fantastiskt team, men nej! Vi ska inte ha några barn än. Det var ett jäkla tjat. När jag ringer min läkare och säger att jag mår illa frågar han om jag är gravid, när jag pratar med mormor om hur mycket jag älskar min sambo kläcker hon ur sig att det vore trevligt med barnbarnsbarn snart (jag pekar snarare oförstående på min kusin), när jag träffar vänner med barn tycker dem att "det är dags att gå med i gänget nu" osv osv. Ja, vi vill ha barn, någon dag men just nu passar det inte. Vi har varsin dröm som kräver väldigt mycket kraft, energi och tid och än så länge passar inte barn in i den bilden. Så på frågan om vi ska ha barn snart är svaret: Nej. Barn förtjänar bättre än föräldrar som inte har tid med dem. Vi kommer bli kick-ass-föräldrar en vacker dag, det är jag säker på, men inte idag. Idag vet jag knappt vad som är upp och vad som är ner. Det löser sig nog.

4 kommentarer:

Johannes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Carolina Rung sa...

Du kommer bli en grym pappa Johannes. Och Hon finns någonstans där ute och när du träffar henne så vet du.

Lilla Mysan sa...

Ja eller hur!!! Alltid är det sådär. Innan vi blev med barn frågade ALLA hela tiden om jag var med barn om jag mådde illa,sov dåligt mm mm. Nu när vi blev med barn och vi var tvugna att ta bort det då det var skadat. Då säger ingen någonting. antar att det är för att folk blir "rädda" nu och ta upp det. Rädda för att man ska bli ledsen kanske. Vad vet jag. Men säg till alla att du är med barn och sen får missfall. då kommer folk sluta tjata.

Carolina Rung sa...

Det verkar som om människor ser på barn som något självklart och enkelt men det är så mycket mer än så.