torsdag 10 december 2009

Idkar umgänge med telefonen


Jag dissar TVn och kryper ner i sängen istället. Jag har fastnat för att spela Knights på Iphonen och tillbringar hellre en halvtimme med att skaffa mig träningsverk i högerhanden och försvara min borg mot riddare i sängen än sitter i soffan framför något dåligt program på televisionen. Jag älskar min Iphone. Och när jag är för trött i armen för att spela Knights så går jag över till mitt älskade Myst. Vad gjorde man innan Iphone? Lekte med kottar? På inspelningen av kortfilmen Små barn, Stora ord så råkade jag visst visa (läs: flashade) alla spel för en av de skådespelande sjuåringarna och höll sen inte på att få ha den ifred. Big misstake!!! Det är min leksak, bara min, my precious.... så jag höll den för mig själv. Vill barnen leka så får de helt enkelt punga ut tre och sju först som alla andra. Det är inte svårare än så. Sen kan vi snacka om att leka. Nu går jag och lägger mig och idkar umgänge med min telefon. God natt!

Inga kommentarer: