fredag 18 december 2009

Min spindelfobi

Min spindelfobi är något jag lider väldigt mycket av och i flera fall så blir det ett handikapp i vardagen, ett pinsamt handikapp som jag skäms över. I början av veckan tog jag ett stort steg och gjorde ett besök hos min husläkare för att be om hjälp då min situation börjar bli ohållbar. Jag har skjutit upp detta besök i flera år då min rädsla är så stor att jag till och med har svårt att prata om den och vill inte ens tänka på hur man går tillväga för att bli av med den. Jag fick en remis till en terapeut som för en stund sedan ringde upp mig och nu när jag precis pratat med henne visar det sig att hon inte har den typen av behandling jag behöver. Hon hänvisade mig därför till Beteendeterapeutiska föreningen och tipsade mig om en rad terapeuter som jag kan ta kontakt med. Problemet är att det förmodligen kommer kosta mig 800 kr/tim att göra detta när jag nu måste göra det privat och detta är inget som ryms i min budget. Min redan jobbiga situation blev precis ännu lite jobbigare och jag misstänker att mitt försök att få bukt med det här slutar nu. Nu känner jag mig lite förtvivlad.

Inga kommentarer: