onsdag 23 december 2009

Hur ser jul och nyår ut?

Det doktorn frågade mig när jag var där för en vecka sedan var om jag skulle vara ledig och ta det lugnt i jul? Han insisterade nämligen på att min mage förmodligen kommer att säga upp sig och flytta om jag inte gör det och jag nickade därför och log. Självklart ska jag vara ledig och ta det lugnt. Eller.....? När jag väl tänker efter så kommer jag ju fara om en skållad råtta genom landet under de närmaste veckorna och så mycket vila vet jag inte om det hinns med. I skrivande stund har jag precis spenderat en natt hos Pappa, idag åker jag till mamma och firar jul, på juldagen åker jag upp till farmor på Sollerön och firar jul på nytt, vidare efter det ska jag ner till Falun och hälsa på Sambon och svärföräldrarna innan det bär av mot Sälen där det skall firas nyår innan vi åker hemåt till Stockholm igen den 3 jan 2010. Mitt uppe i allt detta ska jag också hinna bearbeta mitt manus som jag planerar att spela in någon gång under det första kvartalet av det nya året, koppla av, åka skidor, få julklappar, ge bort julklappar, umgås med familj och vänner samt hinna andas och vara trevligt. Ho ho ho, Merry Christmas! Vad ska ni göra?

1 kommentar:

Johannes sa...

ja du bara ta det lugnt. hittills har jag slagit in julklappar, bakat julbröd, ritat julkort och fogat badrum.... Det är altså vad jag hunnit med nu på morgonen. :-) GOD JUL!