onsdag 2 december 2009

På jobbe.


Att jobba hemma kräver oftast en väldig disciplin och det har tagit lång tid för mig att att hitta den men nu är jag på gång. Någon sa någon gång att det kräver mer energi till att tänka negativa tankar än positiva så jag ger det positiva en chans. I samma sekund som jag bestämde mig för detta så kändes allt lite bättre. Idag har jag hittat disciplinen. Jag har skrivit en lista (som bara växer) på saker som skall tas tag i och göras samt börjar bocka av den allt eftersom. För mig är det (som jag nog sagt tidigare) viktigt att ha en arbetsplats. En arbetsplats för att kunna sätta mig på runt 08.00 och sen gå "hemifrån" vid ca 17.00 och efter det kunna koppla av och vara ledig. I den bransch som jag och sambon jobbar i fungerar ju inte riktigt detta men det är värt ett försök. Välkomna in på mitt kontor! Det är här det händer saker.

2 kommentarer:

0008 sa...

Ser mycket bra ut! Vet allt för väl hur jobbigt och kämpigt det kan vara ibland att försöka slita på hemifrån. Speciellt ifall man INTE har en dylik liten perfekt hörna som den du har ;) Lycka till och låt oss få veta hur det går.

Oskar sa...

Ser ju mysigt ut! Gott fikabröd också! :)