fredag 24 augusti 2007

Finns det något fulare?

På vägen till kontoret såg jag en man med stumpor i sina sandaler. Inte snyggt men inte heller en ovanligt syn på Stockholms gator tyvärr. Modet som är grundaren till uttrycket Finns det något fulare?! Och ja, idag har jag sett något som är fulare. En stund senare, när jag gått av tunnelbanan vid Telefonplan såg jag DET. Strumpor i flipp-flopp. Det var inte bara fult utan såg även fruktansvärt obekvämt ut. Det finns helt klart gränser som inte bör passeras. Speciellt inte innan klockan 8.00 på morgonen.

Det är fredag idag. Säger inte mig så mycket då veckodagarnas namn inte har så stor betydelse i mitt liv men det var det första orden som yttrades när manskapet på jobbet började ramla in strax efter 8.00. Fredag, idag är det fredag, utropar Adrian (oförskämt piggt) i samma stund som han kliver in genom dörren och sätter på den suckande kaffebryggare. Jag tror att den är trött och ibland en smula deprimerad. Den som låter som jag känner mig.

Nu har jag fått mitt kaffe. God morgon gott folk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu, flipflop och strumpor är ju inte så jäkla snyggt!

Vad/vart jobbar du gumman?

/Jessica

Carolina Rung sa...

Jag jobbar hos pappa för tillfället. Flyttar kunder från ett register till ett annat. Mindre kul om jag ska vara ärlig.
Hur är det med dig gumman?

Martin Rinman sa...

Strumpor o flip flop kan va snyggt! om man är japan och har såna där finger-strumpor?! lr tå-strumpor kanske man kallar det :D Som alla japaner har! rätt bekvämt också kan jag erkänna :p...

Anonym sa...

Det är bara bra med mej =)
När ska vi ses då? Saknar deej!