måndag 27 augusti 2007

Skärpning Latmaskmänniskor!

När jag kliver av tunnelbanan vid Telefonplan varje morgon strömmar alla olika sorters människor ut ur sina vagnar och tar sedan i gemensam färdriktning mot rulltrappan. Latmaskar! Själv tar jag alltid trappan, oavsett vilket skick jag är i. Eftersom att jag är ensam om detta måste jag parera mellan alla människor som är på väg ner mot tågen och då fyller ut hela trappan i sidbredd. De tittar på mig när det passerar och deras blickar säger mer än tusen ord; Vad fan gör människan, ser hon inte att det finns en rulltrappa?! Jo då, jag är väl medveten om att den finns men jag tar hellre den vanliga trappan och oftast kommer jag upp före latmaskmänniskorna. Det hade varit jätte kul att någon gång trycka på nödstopp så att alla latmaskmänniskorna också måste gå. Undrar vad som skulle hända då. Då skulle förmodligen hela Sverige stanna upp i några sekunder, innan faktumet tränger in och alla inser att det måste röra på benen för att komma någonstans. Vilken underbar syn, att få se alla kostymlatmaskmänniskorna stå där bland de övriga latmaskmänniskor som fågelholkar och undra hur de ska göra härnäst. Vem ska ta första steget? Själv är jag vid det laget redan framme på jobbet.

Inga kommentarer: