söndag 26 augusti 2007

Känd från TV.

Idag svullar jag. Vilket betyder att jag äter allt onyttigt jag kan komma åt. Detta kommer att resultera i dåligt samvete och en slitsam runda i joggingspåret senare idag. Imorgon ska jag nämligen skärpa mig och börja nytt liv. Igen. Nu är sommaren över och så är det bara. Inga men. Nu ska det räknas points och gås på möten mellan träningspass, jobb och skola. Jag har ju bara drygt tre kilo kvar att gå ner nu. Vore ju snopet att snubbla på mållinjen efter allt detta slit. Sen måste jag ta mig runt milen på Lidingöloppet om en månad, jag som hittills knappt tar mig runt Lillsjön utan att få andningssvårigheter och fundera på var närmaste akutmottagning ligger. Jag vill kunna köpa nya kläder, vilket jag lovat mig själv att inte göra förens jag nått min målvikt. Fan va snygg jag ska bli!

Så slå mig om jag någonsin igen yttrar dessa ord i samma mening: Men det är ju faktiskt fredag. En sådan ordföljd leder nämligen oftast till att det är fredag hela helgen. Med andra ord inga fler fredagar för min del.

Ulrika är med på TV idag, min älskade bonusmamma. Hon är mer på TV än vad jag och Per är tillsammans. Hur gick det till egentligen?! Klockan 16.55 dyker hon upp i burken på SVT1´s Skolfront special. Det ska debatteras med skolminister Jan Björklund om vad har den nya regeringen åstadkommit inom skolans område på ett år. Vilka förändringar som är gjorda och vilka som kommer att göras och vad det innebär. Jag är ett dugg intresserad av det ämnet just idag men det är alltid kul att känna någon som är med på TV.

Inga kommentarer: