tisdag 10 juni 2008

Fotbollskväll med syskonen Rung


Det är ca 32 minuter spelade av matchen mellan Grekland och Sverige denna ljumma tisdags kväll och stämnigen är på topp. Ställningen är för tillfället 0-0 och jag och lillebror har köpt blåbärspaj och bänkas oss framför tvn precis som större delen av Sveriges befolkning. Vi är båda djup fokuserade i den rådande stunden, men på två helt olika saker. Jag på matchen och lillebror på IKEAs hemsida. Han pratar inte om annat än teknikprylar, tv-apparater och eventuella nyinköp av möbler medans jag helt enkelt försöker hjälpa Sverige vinna den här skiten genom att gorma och ha mig så att grannarna klagar. Jag undrar om det inte borde vara tvärt om?! Heja Sverige!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men tack vare ditt hejande så vann Sverige!!!
Jag vrålade här med, så dotterna på 14 tyckte jag var hur "pinig" som helst...haha.

Ha en goer dag!
Petra.