torsdag 12 juni 2008

I mål efter 1 1/2 års kamp!

Sen i januari 2007 har jag varit medlem i ViktVäktarna och jag har sedan dess gått ner dryga 10 kg. Första året gick jag nog ner 8 av dem men det senaste halvåret har varit betydligt tuffare. Det har varit svårt att fokusera på att räkna points, träna, gå i skolan och jobba samtidigt och det känns som om det blivit pannkaka av alltihopa trots att jag hela tiden haft tänket i bakhuvudet. Jag har visserligen inte gått upp igen men jag har inte heller gått ner till de mål som jag själv satte upp när jag började. Nu börjar jag dock inse att det kanske är så här jag ska se ut och vara. Jag kanske ska vara nöjd nu. Jag har i stort sett stått stilla på den vikt jag har förtillfället så idag bestämde jag och min konsulent att jag klar, jag är i mål. Jag har nått min målvikt och jag har fått nyckeln som bevisar detta. Jag har visserligen ett par kilo kvar till min drömvikt men jag tror nog att jag får nöja mig som jag är idag. Det är verkligen inget fel på vad jag väger idag eller på hur jag ser men eftersom att jag från början satt ett annat mål så känns det lite som att snubbla på mållinjen. Jag är ju så nära. Jag gick inte med i ViktVäktarna för att gå ner i vikt, jag gick med för att få en sundare och bättre livsstil och anledningen till att jag idag har delade känslor över att "ha gått i mål" är att det känns som om jag tappat en del av det som gick in för att lära mig. Trots detta känns det fantastiskt att ha klarat av att gå ner 10 kg och jag är verkligen stolt över mig själv som klarat av detta. Det har inte varit helt enkelt vill jag lova. Men jag har varit envis och det går om man verkligen vill. Grattis till mig! Jag har gått i mål!

4 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!!

Carolina Rung sa...

Tindra: Tack gumman!

Anonym sa...

Va duktig du är!!!
Har själv försökt flera gånger, men då jag har en ätstörning med så slutar jag alltid...men jag vet att det fungerar!
Och jag anser inte att man bantar när man går på WW för man lär sej bara att äta sunt och riktigt!

Hejja dej!
Petra.

Anonym sa...

Du är en kämpe du. Du kommer att klara nästa 2 kg också. Men låt det ta sin tid.
Grattis min älskling.
Kram Ma