fredag 6 november 2009

Min dag (hur den faktsikt blev)

Det blev ingen inköpslista, det blev inge storhandling och eftersom att jag nu fick reda på att jag ska upp vid 05.00 imorgon och vara på set (inspelningsplatsen) klockan 07.00 så blev det ingen Idol hemma hos Anna heller. Jag ska istället försöka lära mig namnen på drygt sexton 7-åringar plus filmteam och sen sova innan 21.00!? OMG!

Det som jag dock lyckades klara av idag var att äntligen hämta mitt teamfoto från Puss på St Paul film, köpa nya trosor, köpa almanacka för 2010, slänga i mig en macka på 7eleven och sen överleva ett teammöte efterföljt av en date med en hund och ca tretton av de 7-åringar jag ska lära mig namnen på tills imorgon. I helgen ska jag nämligen jobba som inspelningsassistent på Lisa James-Larsson nya kortfilm Små barn, Stora ord och det är jag som ska ta hand om barnen. I´m Mary Fucking Poppins (läs: har tidigare vikarierat som fritidspedagog, för er som inte visste) och det ska bli fantastiskt roligt och jag är sjukt peppad. Jag älskar mitt liv ibland.

Inga kommentarer: