onsdag 25 november 2009

ViktVäktar-cheescake


Ikväll, när sambon som vanligt minglar på någon het tillställning hos Bindefeldt, så sitter jag hemma ensam framför tvn i mjukisbyxor och tröstar mig med min hemlagade ViktVäktar-cheescake. Den är gudomlig! Jag har fortfarande inte hittat någon att gå till morgondagens utförsäljning med men jag tror att min plånkbok i slutänden uppskattar detta. Det blir kanske en massage på Hasseludden i helgen istället. (Och jag vet att det är basilika som ligger på cheescaken. Hade inget annat grönt.)

Recept 8 bitar:
- 3 ägg (delade i gulor och vitor)
- 1 1/2 dl strösocker
- 100g Philadelphia light, naturell
- 1 burk kesella
- 1 tsk vaniljsocker
- 4 digestivekex, smulade

Vispa äggulor och socker poröst, blanda ner philadelphia, kesella och vaniljsocker. Vispa äggvitorna till ett hårt skum och vänd ner dem i ostsmeten. Häll hälften av kexen i botten på en form, häll i smeten, strö över resten av smulorna och ställ i frysen i minst 12 timmar.

1 kommentar:

malin sa...

Har du något recept o dela med dig av? :)