lördag 14 november 2009

Som att ha en Ferrari, men...

Regndropparna hänger som ett pärlhalsband på balkongräcket, det är förbannat grått ute och det enda jag kan tänka på är mina bröst (och jag hoppas att inge blivande arbetsgivare läser detta). Jag är inte gravid, jag ska inte ha mens och ändå beter sig rattarna som om de vore i någon förbannad trotsålder. De gör ont, är svullna och jag vill inte befatta mig med dem överhuvudtaget. Till sambons stora glädje har de svält minst en storlek på bara några dagar och begreppet meloner börja sjunka in i mitt sinne. Till hans stora förbannelse får han dock inte under några som helst omständigheter röra vid dem och därför blänger han bara ilsket på dem. och muttrar. Som att ha en Ferrari utan att få köra den. Vad är det för fel? Det här måste få ett slut.

5 kommentarer:

Lina sa...

haha, vi är två som har precis samma problem gumman. Mina tuttar vill inte heller samarbeta och har satans ont. Min sambo är lite putt på mig oxå... Puss på dig gumman!

Anonym sa...

Tror det kan hänga ihop med influensan! Min dotter har samma problem här.... Konstigt.
Kram Petra

Anonym sa...

Lugn vännen, med den sagolika pussmunnen leder du lugnt fokus från tuttarna. Kram!

Carolina Rung sa...

Tack för alla tips (och komplimangen)! Blir nog ett besök på vårdcentralen på måndag. Även om jag har mina aningar att de nya P-pillerna är det som spökar.

Anonym sa...

Stackars plutt! :O Men tyvärr är bröstspänningar vanliga när man byter piller. Blir som en slags invänjningstid eller nåt. Sen, alltså efter några månader, blir de flesta faktiskt av med biverkningarna, medan en del desperados bara vänjer sig vid dem. (så med all respekt, det är tufft att vara tjej!) :| Ett tips är att växla till hormonella eller icke-hormonella beroende på vad du är van vid idag.

Hur som helst, you go girl! Grymt öppet av dig att dela med dig av dina intima dilemman. Jag lovar dig: Tänk positiva tankar så har du snart igen av din satsning - mångfalt. :D

Sen, vi män har verkigen svårt att hålla oss undan när det sväller eller ömmar, typ oavsett var. Var kreativ med nyfikenheten och glöm inte att luften är fri. :) Nu ska jag iväg med vännerna och bowla ... Kram igen!