lördag 21 november 2009

Vi spenderar dagen olika


Katten ligger och sover på elementet och jag springer fram och tillbaka mellan lillebrors lägenhet och tvättstugan (jag tvättar mina kläder, inte hans). Är det inte så man spenderar en vanlig lördag? Förutom de två nu nämnda sakerna så ska jag även baka cheescake, hänga tvätt och fortsätta ha lite ångest över att jag inte haft något jobb på två veckor. Jag jobbar visserligen lite med mina manus men det är svårt att ta sig i kragen ibland och så hamnar man lätt i en ond cirkel där man bara tycker att man suger. Jag är visserligen grym på det jag gör när jag väl gör det och när det kommer till manus och film och allt annat som jag älskar så är det då jag lever ... men mitt problem är att jag behöver deadlines och en bra arbetsplats att göra det på. Så på söndag kväll ska jag ge mig själv en stor örfil, och en utskällning alá arméstil och sen åka hem till mamma på vardagarna hela veckan, jobba hårt som en liten myra och sen verkligen unnan mig det faktum att jag spenderar sön-tis veckan därpå på Yasuragi Hasseludden.

2 kommentarer:

Johannes sa...

VA! använder din bror dina kläder?!

Anonym sa...

Vilken ljuvlig katt!!!

Kram Petra