tisdag 24 november 2009

Wanted. Female Directors.


På biograf Grand 2, Sveavägen 45, klockan 15.oo idag infann sig jag och Anna på seminariet med titeln "Wanted. Female Directors" som arrangerades av Wift (Women in Film and Television) tillsammans med Stockholms Filmfestival. Det var ett mycket intressant seminarium om jämställdhet, kvoteringsfrågor och tankar kring kvinnors sätt att behandlas och ta plats i filmbranschen och både jag och Anna gick därifrån med kreativitetens kliandes i fingertopparna. Moderator var Kristina Persson, Handelshögskolan och i panelen satt: Anna Croneman, Piodor Gustavsson, Ylva Gustavsson, Sandra Harms, Jenny Lantz och Charlotta Denward. Efter seminariet var det mingel på Nordic light hotel där diskssionen fortasatte i mindre grupper, nu med drinkar/öl i händerna. Tillställningen var sponsrad av Jameson Whiskey och bartendern hade helt rätt när han sa till mig att det inte fanns några drinkar för tjejer. Detta var dock inget jag lyssnade på utan beställde bestämt en George Cloney, som jag sedan snabbt ställde ifrån mig och byte ut mot en öl. Jag är en mes när det kommer till sprit.

2 kommentarer:

Per Kjellin sa...

sjukt diskriminerande att inte killar fick vara med.

Carolina Rung sa...

Killar FICK vara med!