måndag 4 januari 2010

Home again and it´s bitter sweet

Igår landade vi hemma i Stockholm igen efter att ha trängts med alla andra stockholmare på väg från fjällen på landets motorvägar. Första natten på två veckor i sin egen säng var fantastisk och det var länge sedan jag sov så gott. Det är dock vemodigt att vara hemma i allvaret igen och möta konsekvenserna av att ha sagt upp sig för att kämpa för sina drömmar. Det är verkligen ingen dans på rosor när man tömmer halva sparkontot för att kunna betala sin räkningar. Mitt hjärta säger mig att jag har gjort rätt men hjärnan börjar vackla lite. Har jag gjort rätt?

1 kommentar:

Johannes sa...

Klart du har gjort rätt!!! vänta bara. jag har fått i hop storryn nu. nu skall jag skriva synopsis och sen manus. sen jävlar. Jag förväntar mig att du lyckas och att du drar med mig i fallet. jag säger upp mig bums och blir manusförfattare eller vad du nu behöver på heltid :-)

Skämt och sido. Jag önskar att jag också vågade kasta mig ut i det okända...